En tanke till mina gamla grannar Rinkeby

Vill bara skicka ut en tanke till mina gamla grannar Rinkeby, med tanke på
begravningen idag av de som dog i branden och deras vänner och familjer.
Själv bodde jag i Kista, och när detta hände blev jag påmind om
när det brann i Kista centrum. Jag fattade inte vad som hände, men jag minns
att det var på natten eller sent på kvällen och brandröken över tunnelbanebron..
Läskigt och inte nåt man någonsin förväntar sig att se.
Så minns jag när jag själv var liten och hur rädd jag var att det skulle börja brinna
hemma, därför att ett hus en liten bit bort i byn hade brunnit ner.
Vad jag kan minnas fanns det inga stödgrupper i skolan som pratade om det
dagarna efter trots att barn var inblandade, och jag tycker det låter som att skolan
i Rinkeby gjort ett bra jobb med krishanteringen.
Många, särskilt barn kommer säkert vara extra ängsliga om många saker
i vardagen efter denna händelse..
Kan vara allt från att åka hiss ensam till att somna om kvällen överhuvudtaget.
Många tankar som väcks hos mig..
Men mest av allt tankar och medlidande för familjen i Rinkeby.

Trästocks -09

Kom hem i förrgår efter några dagars semester i Skellefteå. I helgen var det ju Trästocksfestivalen och jag var hemma och hälsade på hos päronen. Gick ganska bra utan Ture faktiskt, jag hade ju några av mina människor omkring mig, så jag hade inte så mycket tid att känna efter. Men när bilen stannade här i kvarteret kände jag hur mycket jag saknat honom. Blev jätteivrig att skynda mig uppför trappen till lägenheten. Så fick jag lite extra gos av sötisen också =)
Sen har han hållit mig under noga uppsikt när jag lämnat huset.
Var tvungen att bära in honom igår så han inte skulle följa mig hela vägen till affären!

Trästocks var iaf jättebra. Var inte där så länge iofs, men jag såg Veronica Maggio iaf, vilket var inplanerat. Och jag blev verkligen inte besviken. Tycker hon är så härlig med en blandning av kaxighet och ödmjukhet över sina egna brister. Och hon hade samlat ihop riktigt grymma musiker som backade henne jättebra. Särskilt trummisen tycker jag ska ha en eloge.


En av de största publiksamlingarna på festivalen skulle jag tro.

Är grymt nöjd med bilden med tanke på att vi hamnade långt ifrån scenen.

Så senare samma kväll såg vi Moto boy. Jag följde inte melodifestivalen senast, så jag hade ingen aning
om vem han var. Så lyssnar jag ju aldrig på radio heller. Men guuud, jag blev kär!
Hur grym är han inte?! Hans röst och utstrålning, och hela hans geni.
Allt från de röda bootsen till läppstiftet och hans mellansnack med publiken.
Liiiite jobbigt blev det iofs när han uppmanade publikens kärlekspar att hångla, med tanke på att mitt hjärta
är rätt långt bort. Men han var där i tanken ;) Vilket gjorde sig extra tydligt när vi lyckades skicka en
tanke till varandra exakt samtidigt... hihi


(Mellansnacket handlade om hur bra det är att Trästocks är en drogfri festival, hur mycket han sett fram emot
just denna spelning och hur mycket han älskar norrland. Ja, och att han inte fattade varför han ens blev insläppt på melodifestivalen....)

All in all, en bra minisemester - som Bridget skulle sagt ;)

Separationsångest

Idag åker jag för första gången iväg utan min kisse.
Känns lite jobbigt faktiskt.
Vi har ägt varandra i snart ett år och jag har aldrig sovit utan honom.
Jag älskar min katt oerhört, vi har vår egen kommunikation och våra
rutiner och det känns konstigt att tänka att jag inte kommer ha
honom hos mig ikväll.
Eller att jag inte kommer att höra hans kattprat på några dagar.
Jag hoppas på ett sätt att han inte kommer märka att jag är borta alls.
Det positiva är ju att jag har en underbar vän i Maria, som ställer upp
i vått och torrt och jag litar på henne till 100%.
Känns bra att veta att Ture kommer vara i goda händer.
Så är det ju bara tre dagar.
Och jag kommer ha fullt upp med Trästocks och vänner och familj.
Men som en riktig mamma kommer jag ringa Maria varje dag och kolla läget.
Vi var och handlade lite igår, och jag köpte Tures favvoleksak från Catman -
en sån där liggande grå råtta som jag gav honom imorse och han har haft kul
med den flera timmar :)
Känns bra nu när han kommer vara inne under helgen att veta att han har nåt
roligt att aktivera sig med.

Min älskling :D

Något nytt..

Sitter här och känner mig lite gammal..
Tänkte jag skulle börja blogga nu under semestern, men jag har glömt typ allt som har med
att ändra layouts o sånt att göra.
Som tur är har jag hittat en tjej som lagt upp tips i sin blogg
designhjalp.blogg.se
Skitbra! Tack för initiativet!
Lovar mig själv att jag ska försöka ha tålamod med bloggandet, har ju testat åtminstone 10 olika
bloggdomäner, men nu kommit tillbaka till blogg.se
Så, håll tummarna för mig kanske jag kan skapa nåt spännande =)
Ha det fint!

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0