Don't fear, plenty of summer left!

Hej alla :D
Idag har jag och Maria haft en heldag med prommis till affären, fiskgratäng till middag och Popeye och Buffy som kvällsunderhållning.
Nåt som småoroar både mig och Maria är att det redan är augusti, och att sommaren liksom håller på att fadea bort.
Men jag påminner oss alla om att enligt almanackan äre faktiskt sju sommarveckor kvar, vilket skulle innebära att bara halva sommaren gått. Och det är faktiskt rätt skönt att veta, särskilt när man tittar i garderoben och inser att man inte hunnit ha på sig hälften av sommarkläderna :S

Blir stressad när höstkalatogerna dimper ner i brevlådan, även om det är roligt att titta i dom...
Men att göra ett massutskick med ordet höst i stora bokstäver vet jag inte om det är så snällt egentligen, särskilt för oss som bor i de nordliga delarna av europa?

Jag och Maria pratade lite ikväll om att något som är negativt med hösten är att det inte är några röda dagar.. Inga små ledigheter man kan se fram emot i höstmörkret. Men jag har gett mig in för att skapa mina egna små högtider, samla vänner och bekanta och äta gott och mysa.

Nu på fredag ska jag ha en Alfons Åberg temakväll, eftersom Alfons har namnsdag på torsdag.
Jag har Alfonsboxen med fyra dvd:er, och så tänkte jag vi skulle äta lite Alfonsinspirerat fika.
Jag tycker mig minnas att det finns hallonkakor med i något avsnitt så jag köpte en sån Gillekartong idag, så har jag tänkt köpa hem några påsar PimPim hallonbåtar, eftersom Alfons tyckte lingonsylten i morgongröten simmade runt i mjölken likt små hallonbåtar.
Finns massa roligt man kan hitta på!

Något jag tycker är positivt med hösten är att det blir mörkare på kvällarna, så att man kan se stjärnorna. Mysigt med små sena kvällspromenader när luften liksom är sådär krispig och frisk och hela himlen glittrar.

Ikväll tittade jag och Maria som sagt på Popeye, spelfilmen från 1980 med Robin Williams. Skulle väl inte säga att den var bra, men den var underhållande iaf - om det går ihop. Det var inte särskilt bra kvalitet på själva manuset, det var ganska förvirrande och de fastnade lite för länge i vissa scener.. Men det fanns några höjdpunkter, bla när Pop och Olive sitter och diskuterar vad babyn ska heta...
Och den numera klassiska/ökända "He's large" sången som jag bara var tvungen att lägga in här nedan.. ENJOY! ;)



Jag tror nog alla håller med om att Shelley Duvall var ett perfekt val som Olive Oyl?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0