Att (över)leva bland snorpapper

Har varit förkyld sen måndags.. igår var absolut värsta dagen.. Ni vet den där dagen man ligger o funderar på hur hög feber man ska ha för att få ringa en ambulans o bli inlagd med dropp.
Så bor jag ju ensam, så jag måste göra allt själv.
Hitta glasögonen o göra milkshakes...
Leta alvedonen..
Kolla symptomen av svininfluensan på google haha
Värma soppa o släppa ut katten..
O appropå katten, Ture är verkligen underbar. Han har varit så försiktig, o satt sig som en riktig vaktkatt i givakt brevid mig.
Sedan har han lagt sig i mitt knä på nätterna när jag varit tvungen att sitta upp o sova..
Så ensam är jag ju egentligen inte. =)


*
Lite roligt är att jag var på stan med min syster förra måndagen o shoppade lite på bokrea.
Jag köpte en bok som heter "The Little Cold Book" av Justin Spring, med en massa förklaringar om vart bacillerna kommer ifrån, hur man bäst huskurerar sig mm mm
Som att jag kände på mig att jag skulle bli dunderförkyld.



I helgen hälsade jag på mamma o pappa, så jag tror att d var bussresan hem som gjorde d.
Verkar inte vara lätt för människor att anpassa sig till sina förkylningar, men allvarligt talat - känner man att man börjar bli
krasslig äre allra bäst både för en själv o för andra om man stannar hemma.
Immunförsvaret när man är förkyld påverkas självklart, och om man då inte tar hand om sig så äre lätt hänt
att man drar på sig andra sjukdomar som influensa tex.
Och det kan leda till bla lunginflammation om man inte tar hand om sig, som i sin tur faktiskt kan leda till permanenta skador på lungorna och i värsta fall döden.
Jag vill inte skrämmas på nåt sätt, men man blir lite bitter på den/de personer som inte bara kunde stanna hemma
några dagar istället för att smitta andra.

Kommentarer
Postat av: pappan

Tur att Tur(e) ser så glag och mysig ut ändå!

2009-08-21 @ 12:53:10
Postat av: Sanna Ulfsparre

Han den där ture är så fiiiin! :-)

2009-10-02 @ 22:42:42
URL: http://www.folkbladet.nu/laserskan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0