Några tips och en allmänt bra dag =)

Idag började jag om att jobba. Jag har haft en jättebra semester, men det är ändå skönt att kavla upp ärmarna efter
fyra kravlösa veckor.
Under semestern hade mycket hänt i butiken, det är både nymålade golv och väggar och ommöblerat.
Väldigt fint!
Just nu är slutdatum för praktiken sista augusti, men jag vill gärna stanna kvar åtminstone till jul.
Det var trevligt att träffa tanterna hihi :D Vi hade riktigt mysigt idag.
Det kändes verkligen att jag haft semester när jag skulle iväg hemifrån... Tror jag vände om tre, fyra gånger för att jag glömt saker... Och så gjorde d lite ont i mattehjärtat att lämna Turisen hemma.
Men det har gjort oss båda gott att vara ifrån varandra lite i sommar, för när jag kom hem i kväll märkte jag att han legat och sovit, och jag kände att jag lugnt kunde umgås med min syster och inte var tvungen att stressa hem.

I helgen träffades jag, syster och några vänner och såg film och bakade en massa gott.. Har några tips ;)

Filmen:



Tyckte den var helt ok. Själva fantasydelen tyckte jag inte var så läskig, men människorna och sceneriet runtomkring där de bodde gav mig en obehaglig känsla. Som att man aldrig riktigt kunde slappna av. Så tycker jag att kaptenen var det jobbigaste i filmen, just för att man inte visste vad som skulle hända när han var inblandad, bara att det alltid skulle vara nåt obehagligt. Specialefftekterna tyckte jag inte var särskilt välgjorda... Men filmens slut band ihop historien väldigt väl vilket jag tycker är rätt ovanligt nuförtiden... men inte en film jag kommer se igen.

Recept:

http://www.recepten.se/recept/kladdkaka_after_eight.html



vi gjorde även snickerskaka och chocolate chip cookies, men i min åsikt
blev mintchokladkakan bäst!
Och inte alls särskilt svår att göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0