22:a December - It came upon the midnight clear

Manhattan Transfer gjorde sin julskiva "The christmas album" 1992, i syfte att med respekt fräscha upp de gamla julklassikerna och jag tycker de lyckades. Det är en sån där skiva man inte behöver zappa förbi någon låt på, vilket jag tycker är en bragd i sig. Det märks att de inte försöker slarva sig igenom något arr, de lägger ner hela musiksjälen i det de gör. Jag känner mig priviligerad att överhuvudtaget haft möjligheten att se dom live.


(Vill bara lägga en liten kommentar till youtubeklippet... hur tacky är det inte med stringbrudarna? Känns som att personen som gjort klippet bara var tvungen att dela med sig från sin samling. Haha Hoho Nono..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0