En gratis hundring, lyckade popcorn och en katthjälte!

Nu är det officiellt höst. Idag är höstdagjämningen och jag tycker det märks. Kall höstluft, regn och fallande löv. Jag tycker hösten är skön, mysig och vacker men också mörk och lite kuslig. Tur att det finns värmeljus med kaneldoft, mysiga tv-serier på dvd och stickade varma koftor och filtar. =)
Många människor deppar till under hösten och även jag. Därför tycker jag det är extra viktigt att planera in saker man verkligen ser fram emot.
I helgen var jag och hälsade på mina föräldrar, vilket var välbehövligt och mysigt.
Jag var lite nervös för bussresan, eftersom Ture blir väldigt stressad i kattväskan.
Resan dit var väldigt jobbig. Hans hjärta slog supersnabbt och jättehårt och han skrek utöver sig. Jag tyckte så synd om honom. Han lugnade sig tack och lov när han fick ligga i mitt knä och bussvärdinnan var väldigt hjälpsam och förstående, så han fick ligga där hela resan. Det var också väl planerat att vi åkte sent på kvällen, då det är relativt tomt i bussen så att jag kunde ha kattväskan på sätet brevid mig.
Vägen hem gick det mycket, mycket bättre. Han gnällde då och då men inte alls med samma förtvivlan
som tidigare, och i långa perioder var han helt tyst och han andades lugnare. Han verkar ha accepterat väskan, även om han helst skulle slippa den. Men jag tror att vi kommer kunna resa mer nu. =)

*
Ikväll tog jag en liten promenad i höstrusket för att posta ett brev och gick och köpte lite godis på macken. Och gissa vad? Någon hade tappat en hundralapp i affären. Jag tycker det är lite dubbelt när sånt händer, för om jag själv skulle upptäcka att jag tappat så mycket pengar skulle jag bli väldigt ledsen. Samtidigt blir man ju glad att man bara vips sådär får spara lite pengar. Jag tittade i alla fall runt i affären, men jag var den enda kunden där, så jag antog att det skulle vara omöjligt ändå att hitta den som tappat den. Det stod inga bilar utanför heller. Så jag betalade med hundringen. Kanske jag kan skicka ut ett hjärtligt tack till universum för de pengarna? Tack!

Något annat vardagsroligt är att jag lyckades poppa popcorn i kastrull ikväll utan att något fastnade eller blev bränt! Det är en konst ska jag säga! =) Någon dag vill jag äga en riktig popcornmaskin, så jag kan göra såna popcorn som säljs på bio...  

Trevlig höst! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0